Wat is een webinar?

Mocht er iemand niet bekend zijn met de term: een webinar is in principe hetzelfde als een seminar – maar dan online. Het publiek zit achter zijn of haar eigen computer en kan de spreker via de webcam zien en horen. Deelnemers kunnen tegelijkertijd met elkaar – en de spreker – discussiëren en/of vragen stellen.

Wanneer had je voor het laatst zin om iets op maandag te doen? Moraal van die retorische vraag; plan absoluut nooit een webinar op maandag. Uit onderzoek is gebleken dat dinsdag tot en met donderdag de beste dagen van de week zijn om je webinar te hosten. Ook zaterdagochtend is een goed moment.

Start je promotie niet te lang van tevoren
Mensen hebben het druk en als je ze te ver van tevoren vraagt om zich aan te melden voor je webinar vergeten ze het waarschijnlijk. Begin tussen 10-14 dagen vooraf met je promotie. Indien je vaker webinars organiseert kan deze termijn korter zijn. Voor lunchwebinar.nl komt 90% van de aanmeldingen in de laatste drie uur voor de webinar live gaat. Gebruik eventueel Facebook advertenties voor het aantrekken van nieuwe deelnemers.

Geef waardevolle prijzen weg
Vraag de aanmelders om je webinar te promoten, je facebook pagina te liken, vrienden uit te nodigen. Stel prijzen in het vooruitzicht. Laat tijdens het webinar een live trekking van de prijzen zien. Vertel dat alleen live deelnemers in aanmerking komen voor een prijs.