Twitter nog nauwelijks gebruikt bij zoektocht naar baan

Twitter nog nauwelijks gebruikt bij zoektocht naar baan

Twitter en andere social media worden nog maar mondjesmaat gebruikt om bij bedrijven in beeld te komen voor een baan. Dat blijkt uit het Arbeidsmarkt Gedrags Onderzoek (AGO) van de Intelligence Group. Maar 8% van de Nederlanders gebruikt social media in de zoektocht naar een baan. Alleen jongeren (10%) doen dat iets vaker. Verreweg de meesten (45%) geven de voorkeur aan een gerichte sollicitatie.

“Er wordt flink ingezet op nieuwe media om werklozen en werkzoekenden in beeld te brengen bij werkgevers”, zegt Roos Haasnoot, arbeidsmarktonderzoeker bij Intelligence Group. “Wanneer we echter inzoomen op de methodieken die de voorkeur genieten, zien we dat werknemers en werkgevers overwegend de traditionelere methodieken gebruiken om elkaar te vinden. Belangrijk dat werkzoekenden deze methodieken niet vergeten als ze in beeld willen komen bij de werkgever waar zij graag willen gaan werken.”

Manieren om in beeld te komen bij bedrijven

%

Via een gerichte sollicitatie

45%

Via een open sollicitatie

44%

Ik zet mijn eigen netwerk in

27%

Ik benader de recruiter

10%

Ik benader bedrijven via social media

8%

Ik schrijf me in bij talentpools

7%

bron: persbericht Intelligence Group

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van een baan vinden via Social Media, neem dan contact met ons op.

You have Successfully Subscribed!

0 reacties, ben jij de eerste?

Andere bekeken ook