Twitterwall MASJO

Een twitterwall of fountain – toont op een leuke manier alle tweets waarin een door jou gekozen zoekwoord voorkomt.

Een twitterwall is uitermate geschikt om in te zetten bij een evenement, congres of beurs. Bezoekers vinden het vaak leuk om hun eigen bericht op een groot scherm te zien. Als organisatie geeft het je de kans om:

  • Interactie met je bezoekers aan te gaan – reageer op tweets met #evenement en stel vragen
  • Een plenaire discussie te voeden met vragen vanuit het publiek
  • Te peilen wat de reacties zijn – vraag om feedback en reageer op commentaar
  • Bezoekers te informeren – ‘workshop A begint over 5 minuten in zaal B’

Met welke tool maak je een twitterwall?

Er zijn verschillende gratis tools beschikbaar om een twitterfountain te maken. Welke je kiest, is vooral een kwestie van smaak. Kijk eens naar twitterwall.meanothertweetonthewall.com of visibletweets.com.

Eenmaal gekozen, is de rest erg eenvoudig. Hieronder een paar aandachtspunten:

Vóór het evenement

  • Maak als organisatie een twitteraccount aan – om vooraf al bezoekers te enthousiasmeren en/of onderwerpen en sprekers bekend te maken
  • Bedenk een hashtag voor je evenement.
  • Registreer die hashtag via tagdef.com
  • Zorg dat jouw hashtag bekend wordt; communiceer ‘m luid en duidelijk via de uitnodiging, de website en natuurlijk via twitter
  • Geef alle mensen in de organisatie opdracht om mee te twitteren, hoe meer hoe beter

Tijdens het evenement

Geef tijdens het evenement iemand de verantwoordelijkheid om de tweets te monitoren. Indien je met meerdere mensen vanuit de organisatie twittert, zet dan je initialen achter een tweet.

Verder heb je op de locatie zelf nodig:

  • Gratis en open internetverbinding
  • Een laptop, beamer en witte muur of scherm (of digibord of flatscreen)
  • Zorg dat de schermen hoog genoeg hangen, zodat mensen achterin de zaal de wall ook kunnen lezen

Na het evenement

  • Maak een samenvatting van leuke reacties, sprekers en ervaringen en twitter hierover
  • Monitor reacties, beantwoord vragen en breng positieve en negatieve ervaringen in kaart
  • Laat mensen weten dat je hun commentaar hebt gehoord en er iets mee doet

 

Veel plezier tijdens je evenement! ken jij nog andere gratis manieren, laat het me dan weten door onderstaand een reactie te geven.

Jift Google en Facebook gecombineerdDe nieuwe iPhone-app Jift plaatst een levendig vriendennetwerk en misschien wel het zakelijkste sociale netwerk onder één dak. In de applicatie kan je de nieuwsfeeds van beide netwerken naast elkaar volgen, of alle berichten van de netwerken in één nieuwsfeed bekijken. Aan de subtiele rode of blauwe lijn aan de linkerkant van een post, weet je op welk medium het geplaatst is. Behalve de laatste berichten, kan je ook alle foto’s en vrienden van de netwerken bekijken.

Je hebt geen account op beide sociale netwerken nodig om het voordeel van Jift in te zien. Voor beide netwerken valt er namelijk wat te zeggen om Jift te verkiezen boven de originele app. Het heeft een veel meer tekstuele en misschien wel geschiktere interface voor de inhoud van Google+, dan de officiële app die vooral geschikt is voor foto’s. En voor Facebook valt de snelheid van de app op. Je nieuwsfeed, maar ook profielen van vrienden en zelfs fotoalbums worden opmerkelijk snel geladen. De laatste kan je op drie manieren bekijken: als thumbnail-overzicht, bladerend door de foto’s met elk reacties vermeld en in volledig scherm.

Dat je met twee verschillende sociale netwerken te maken hebt, is bijna niet te merken in de app. In elke sectie kan je horizontaal vegen tussen de gedeelde timelines, Facebook en Google+, maar de opzet is steeds hetzelfde. Blader door vriendenpagina’s heen en je hebt op beide netwerken dezelfde drie tabbladen onderin: stream, about en photos. Bij het vriendenoverzicht kan je ook op More drukken, waarbij in Facebook de Groups worden getoond en je in Google+ je verschillende Circles kan lezen. Het is misschien wel wat raar dat je deze functies pas in de vriendenpagina treft.

Jift gecombineerde nieuwsfeed Facebook en Google+ Jift fotoalbums gecombineerd

Dat houdt het hoofdmenu van Jift wel lekker overzichtelijk. Je hebt er directe toegang tot de Stream, Friends, Profile, Photos en Notifications. Zoals je kan verwachten, zie je in de laatste de vermeldingen van de laatste reacties op je berichten en foto’s, vriendenverzoeken en nieuwe volgers op Google+. Helaas verwijzen de notificaties bij Facebook wel naar de webpagina’s van het sociale netwerk, en niet naar andere pagina’s binnen Jift. De app verstuurt helaas geen pushberichten. Je kan de bestaande apps dus niet verwijderen ten faveure van de nieuweling. Ook draaien typische Facebook-berichten als ‘X heeft gereageerd op de foto van Y’ en ‘X en Y hebben geschreven over Barack Obama’ op eeuwige laadschermen uit. Helaas is ook deze onofficiële Facebook-app niet vlekkeloos dus. Overigens is een bericht of een check-in op beide netwerken tegelijk zetten, geen enkel probleem.

Jifts uiterlijk is niet erg frivool. Er zit weinig diversiteit tussen berichten en reacties erop, omdat die in hetzelfde lettertype worden weergegeven. Door voor lichtgrijs te kiezen in plaats van wit als achtergrondkleur, ziet de app er bovendien een beetje saai uit. Toch is het maar een klein issue: Facebook en Google+ komen op een snelle en prettige manier samen in Jift.

Downloaden: Jift (gratis)

[notice]Bron http://www.iphoneclub.nl/216844/jift-iphone-app-combineert-nieuwsfeeds-facebook-en-google/[/notice]

Het komt regelmatig voor: Twitterspam. Soms in de public timeline, nep accounts met foto’s van appetijtelijke dames die je proberen te verleiden om op een onduidelijk linkje te klikken. Vervelend, maar zolang je er niet op klikt is er weinig aan de hand.

Een graadje erger zijn de linkjes die via een Direct Message binnenkomen. Deze hebben een afzender die jou waarschijnljik wel bekend is. Je volgt deze gebruiker immers. Je krijgt ineens een linkje binnen van iemand die je min of meer vertrouwt. Momenteel gaat er één rond met de tekst “Someone said this real bad thing about you in a blog”.

Voor je het weet heb je erop geklikt en een of andere applicatie toestemming gegeven om namens jou tweets en berichten te versturen, waarna jij ineens een bron van twitterspam bent geworden: een SOA (Sociaal Overdraagbare Aandoening)

Wat nu?

Er zijn 3 eenvoudige stappen die je zou moeten nemen:

1. Stop de App

Log in op Twitter.com en surf naar http://twitter.com/settings/applications
De meest recente applicaties die je toegang hebt gegeven staan bovenaan, kijk wat je niet vertrouwt en klik op Revoke Access

2. Verander je wachtwoord

Nu je toch op je settingspagina bent, surf naar http://twitter.com/settings/password en verander het. Wie weet heeft de spam app je password inmiddels en kan hij zichzelf opnieuw activeren.

3. Maak excuses

Plaats een tweet om je volgers te waarschuwen en verwijs bijvoorbeeld naar deze blogpost, zodat zij ook hun maatregelen kunnen nemen.

Denk eraan: voorkomen is beter dan genezen: Klik niet op linkjes die je niet vertrouwt! En als een pagina om je twitter inlog vraagt, doe dat alleen als het gebruik maakt van OAuth.

Maak jij je zorgen over je volgelingen op Twitter. Er is nu een tool welke je laat zien of je Fake volgers hebt.

StatusPeople toont hierbij dat mijn account @MASJO en @someservices geen fake volgers heeft. Toch leuk om te weten.

Hoe werkt het?

Eenvoudig je Twitter-naam invoeren, geef toegang tot je account en het zal tot 500 van uw je volgelingen controleren. Je krijgt dan een totaal rendement op basis van 3 variabelen, Fake, Inactief en Goed. Bij mij kwam eruit op 0% Fake, 2% Inactieve en 98% goed. Ik ben zeer tevreden met dat resultaat.

Probeer het zelf uit!

Tweriod is een Twitter tool die je campagnes van Twitter kunnen meten en optimaliseren.
Je kan met behulp van Tweriod overzichtelijke rapporten bekijken wanneer de optimale momenten zijn voor jou Twitter account om te tweeten.

Wat is Tweriod?

Wanneer je een tweet de wereld in stuurt, weet je niet altijd door wie deze tweet gelezen wordt, en hoeveel mensen jouw boodschap lezen. Het gezond verstand zegt je wel dat een tweet midden in de nacht niet zoveel effect zal hebben, maar wat met andere momenten van de dag? Tijdens de lunchpauze, of tegen de avond toe klinken al logischer, maar het blijft nog steeds een gok.

Om het optimale tijdstip te bepalen, kan je Tweriod gebruiken. Wanneer je je Twitter-account koppelt aan Tweriod, zal je een mooie grafiek te zien krijgen die je vertelt hoeveel volgers gemiddeld online zijn tijdens een bepaald tijdstip. Om dat te bepalen analyseert Tweriod de Twitter streams van al je volgers. De laatste 200 tweets van al je volgers worden geanalyseerd.

De grafieken zal je niet direct te zien krijgen. Tweriod doet er een tijdje over om de streams van al je volgers te analyseren. Hoe meer volgers je hebt, hoe langer de analyse zal duren. Nadat de analyse is afgelopen, zal je een direct message ontvangen, die een link naar de resultaten van de analyses bevat.

Maar wanneer je de grafiek hebt, kan je snel het optimale moment bepalen waarop je je tweets uitstuurt. Je hebt overigens toegang tot verschillende grafieken. Zo kan je grafieken zien van weekends, zondagen, maandagen en weekdagen. Met de optie Combined kan je ook grafieken met elkaar vergelijken.

Tweriod voorziet ook een @replies rapport, dat aangeeft op welk tijdstip je de meeste replies hebt ontvangen. Voor dit rapport maak Tweriod gebruik van de laatste 600 tweets waarin je vermeld werd.

Tweriod biedt twee formules aan. Neem je de gratis formule, dan zal je eens per maand een gratis analyse van je account kunnen ontvangen. Neem je echter de Premium formule, dan heb je meer mogelijkheden. Zo zal je bijvoorbeeld elke dag van de week gedetailleerde informatie kunnen verkrijgen. De prijs van de Premium formule hangt af van het aantal volgers dat je hebt.

[notice]BRON: http://www.zoekmachine-marketing-blog.com[/notice]

Twitter gaat over kwaliteit niet om kwantiteit.

MASJO Twitter cleaner

Twitter zorgt er al snel voor dat je het overzicht kwijtraakt over je accounts die je de afgelopen tijd bent gaan volgen.

Ik weet bijvoorbeeld niet 1-2-3 welke twitteraars regelmatig interessante informatie tweeten, welke twitteraars alleen over zichzelf tweeten en welke twitteraars gestopt zijn.
Hier is wat Twit Cleaner doet:

  • Analyses van de mensen die je volgen
  • Vindt tijd misbaksels, spammers, bots, de saaie etc
  • Maakt een gedetailleerd rapport
  • Helpt u het opruimen van de ‘achtergrondruis’
  • Helpt bij het verbeteren van uw eigen Twitter aanwezigheid
  • Helpt je je richt je tijd en energie

Volgens Twitcleaner zijn onderstaande typen twitteraars “verdacht”:

  • Multiple @’s: twitteraars, die te vaak teveel @ in één tweet stoppen;
  • Nothing but links: twitteraars, die voornamelijk links tweeten;
  • Repeating the same URLs: twitteraars, die dezelfde link in meer dan 25% van alle tweets posten;
  • Posting identical tweets: twitteraars, die te vaak dezelfde tweets posten;
  • App Spam: twitteraars, waarvan meer dan 50% van de tweets uit “app spam” bestaat (paper.li, blip.fm, foursquare);
  • Uses Advertising Networks: twitteraars, die advertising networks gebruiken (ad.ly, adf.ly);
  • No activity in over a Month: twitteraars, die meer dan één maand geen tweets verstuurd hebben;
  • Not much interaction: twitteraars, die in totaal minder dan 10 tweets verstuurd hebben;
  • Don’t interact with anyone: twitteraars, die geen interactie met volgers hebben;
  • Bots: twitteraccounts, waarbij meer dan 90% van de tweets uit een RSS feed afkomstig zijn;
  • Hardly follow anyone: twitteraars, die minder dan 10% van het aantal volgers terugvolgt (“snobs”, volgens Twitcleaner)
  • All talk, all the time: twitteraars, die gemiddeld meer dan 24 publieke tweets per dag versturen;
  • Little original content: twitteraars, waarbij meer dan 70% van de tweets Retweets zijn en/of waarbij meer dan 50% van de tweets bestaat uit citaten;
  • Not so interesting: twitteraars, waarbij meer dan 50% van de tweets over de twitteraar zelf gaat.

Twitcleaner brengt alle individuele accounts in beeld, die bovengenoemde “verdachte gedragingen” vertonen. Klik op de profielfoto’s van de twitteraars, die je wilt ontvolgen (maximaal 500 per dag).

 

 Ga naar de website http://thetwitcleaner.com/.

Vanaf vandaag kunt u “het beste van Twitter” in een wekelijkse email ontvangen in uw postvak. Deze samenvatting bevat de meest relevante

Tweets en verhalen gedeeld door de mensen die u volgen op Twitter. Verhalen over een onderwerp gelijk aan de onlangs gemoderniseerde Ontdek tab. Klik op een headline om het verhaal lezen, voeg je toe rechtstreeks uit de e-mail.

Zo is te lezen in het blog van Othman Laraki, Director, Growth and International

De verhalen worden weergegeven op dezelfde manier als het recentelijk bijgewerkte Discover tab, ze leggen de nadruk op wie welk verhaal gedeeld heeft zodat jij kan bepalen welke voor jou het belangrijkste zijn. Klikken op een van de headlines laat je het hele verhaal lezen en tevens krijg je dan de mogelijkheid direct vanuit de e-mail te tweeten en gerelateerde tweets te zien van de mensen die je volgt.

De e-mail bevat ook de meest engaging tweets gezien door de mensen die jij volgt, ook als jij diegene zelf niet volgt. Je kan dan zien wie uit jouw ‘netwerk’ het bericht heeft gemarkeerd als favoriet of het bericht geretweet heeft. De e-mail functie zal in de komende weken beschikbaar komen voor iedereen.

Net als andere Twitter e-mail meldingen u kunt uw voorkeuren voor deze nieuwe email in uw Berichtinstellingen aanpassen.

 

Wat vind jij van deze ontwikkeling?

Vanaf het begin is het mogelijk om je eigen achtergrond te plaatsen op twitter. Van de foto van je huisdier tot waanzinnige mozaïeken, de twitter achtergrond is een belangrijke uiting van zelf-expressie en personal branding.

Als je nieuw bent op twitter, of er nog niet aan toe gekomen bent om je eigen achtergrond te creëren, dan is deze “hoe doe ik dat dan…” iets voor jou. Deze gids leidt je stap-voor-stap naar een gepersonaliseerde twitter achtergrond.

Het laat je een aantal mooie achtergronden zien, die je helpen bij het realiseren van een achtergrond (als je het zelf niet kunt of wilt) en het biedt een overzicht van nuttige twitter design tools en hulpmiddelen. Laat de artiest in je maar los!

Waarom zou je überhaupt een achtergrond op twitter willen?

Sommigen van jullie zullen zich afvragen of het hebben van een twitter achtergrond de moeite waard is. Ofschoon dit een valide vraag is en het uiteindelijke antwoord bij de vragensteller zelf ligt, zijn er een aantal voordelen om de achtergrond van jezelf te laten zijn. Met name je merk en/of bedrijf kan baat hebben bij een unieke achtergrond.

Hier zijn een aantal redenen waarom jezelf een achtergrond gaat ontwerpen:

  1. Personalisatie en expressie: Het is een kans om jezelf te uiten en te vertellen wie je bent. Ben je een kunstenaar, muzikant, een blogger of een kok? Hou je van het strand? Een passende achtergrond kan de mensen vertellen wie je bent.
  2. Contact informatie: Het is een makkelijke manier om additionele informatie toe te voegen. Informatie die je niet kwijt kunt in je 160 karakters bio.
  3. Personal branding: Het plaatsen van contact informatie, je gezicht (foto) of additionele informatie in je achtergrond is vrij normaal. Het helpt potentiële volgers te begrijpen wat je doet en waarom ze je zouden moeten volgen. Lees ook mijn e-book over: Twitter en personal branding.
  4. Creativiteit: Twitter geeft je de mogelijkheid om over de grenzen van je eigen talent heen te gaan, boven jezelf uit te stijgen.

    Zeven twitter achtergrond hulpmiddelen.

    Wat is een artikel over twitter zonder een aantal nuttige twitter apps? Een aantal van deze hulpmiddelen bieden kant-en-klare achtergronden. Hier zijn een aantal:

    1. MyTweetSpace: een van de eenvoudigste manieren om een twitter achtergrond te maken. Je kunt met de tekst spelen, plaatjes toevoegen en nog veel meer om je eigen twitter achtergrond te maken. Je kunt zelfs via twitter inloggen, en MyTweetSpace automatisch je achtergrond laten bijhouden.
    2. TweetStyle: zij bieden gratis achtergrond templates aan, twitter achtergronden en een aantal nuttige posts over dit onderwerp.
    3. Free Twitter Designer: een handige applicatie die de mogelijkheid biedt om de plaatjes te bewerken, om zo een twitter achtergrond te maken.
    4. TwitBacks: nog een hulpmiddel om achtergronden te maken voor twitter. Veel opties en de mogelijkheid om aan de linkerkant een kolom te maken.
    5. TwitterGallery: een galerij van achtergronden op basis van kleur en categorie. Zeer eenvoudig te installeren; op de ‘install’ knop klikken, inloggen bij twitter en klaar is Kees, of Piet of…
    6. Peekr: een twidget. Als je wilt weten hoe de achtergrond er in z’n geheel uitziet, dan is Peekr iets voor jou.
    7. Twilk: hiermee kun je de profiel foto’s van je volgers als achtergrond gebruiken. Des te meer je communiceert met één van je volgers, des te prominenter de plek wordt waar de profiel foto van hem/haar wordt geplaatst.

    Als je na dit artikel ervan overtuigd bent dat je nog steeds zelf niet een twitter achtergrond kunt maken, neem dan eens contact op met MASJO (@someservices). Wij kunnen je helpen aan een professionele twitter achtergrond.

    Met deze kennis, hulpmiddelen en hulp is er geen reden meer om niet een eigen twitter achtergrond te gebruiken. Dus waar wacht je op? Probeer een aantal ontwerpen, schakel hulp in.