De omschrijving bij de zoekresultaten baseert Google meestal op de meta-omschrijving, een korte omschrijving die je zelf per pagina opgeeft. Vul je niets in, dan bepaalt Google zelf wat hij laat zien. Meestal pakt hij de eerste zinnen van de pagina.

Verhoging naar 230 karakters officieel bevestigd

De omschrijving bij de zoekresultaten was altijd zo’n 156 karakters lang en daarna brak Google hem af. Je zag dan puntjes. Omdat de zoekmachine gebruikers meer keuze wil bieden is de snippet-lengte sinds kort verlengd. Je hebt nu voor de mobiele weergave 220 en voor de desktopweergave 320 karakters tot je beschikking. Bijna het dubbele dus.

Als je nog geen langere meta description in Google is opgevallen, komt dat omdat de verlenging niet geldt voor alle zoekresultaten. Alleen wanneer de zoekopdracht van een gebruiker vraagt om aanvullende informatie, toont de zoekmachine een langere omschrijving onder de titel van een pagina. Alles hangt dus af van de intentie van de gebruiker.

Wat betekent dit voor mij?

Probeer in de meta-omschrijving zo goed mogelijk antwoord te geven op de zoekvraag van een Google-gebruiker. Daar heb je nu meer ruimte voor en de kans bestaat dat Google dit beloont met een hogere positie. Dat betekent niet dat jij de huidige meta descriptions voor je pagina’s allemaal hoeft aan te passen. Veel omschrijvingen behouden gewoon hun lengte van 160 tekens. Pas als Google een andere omschrijving relevanter vindt voor de zoekopdracht van de gebruiker, verlengt de zoekmachine het aantal tekens en vult deze met een zelf geselecteerde combinatie van zinnen uit jouw pagina.

Blijf je meta descriptions optimaliseren

Optimaliseer de meta-omschrijving van de pagina’s die het nu al goed doen in Google. Zeker voor een webshop kan dit interessant zijn met het oog op de feestdagen. Concurrenten doen dit ongetwijfeld (nog) niet en je valt extra op bij de zoekresultaten.

  • Zorg dat de lezer zich aangesproken voelt.
  • Houd de aandacht vast.
  • Win het vertrouwen.
  • Beïnvloed.
  • Zorg ervoor dat de Call to Action gevolgd wordt.
  • Leid de aandacht naar een bepaald punt.

NLP Technieken, toegepast in zakelijke teksten.

Door NLP technieken te verweven in WebsiteTeksten, beïnvloed je het onderbewuste van de lezer, waardoor je tekst meer effect heeft. Je stuurt zijn denkwijze een bepaalde richting op, waardoor hij overtuigd raakt dat hij bij jou op het juiste adres is en je product wil kopen of jou in wil huren.

Bij NLP oftewel Neuro Linguïstisch programmeren draait alles om het effect van communicatie. De P in NLP staat voor Programmeren. Als we communiceren, kunnen we anderen, of anderen ons, iets bijleren, afleren of veranderen. Doorgaans wordt dit gebruikt tijdens een gesprek. Minder bekend, maar zeker zo effectief is de toepassing in geschreven teksten.

Zorg ervoor dat je het vertrouwen van de lezer wint, waardoor hij je producten wil kopen of jou in wil huren.

onweerstaanbaar

Wat wil je bereiken met je website? En wat staat het behalen hiervan in de weg?

De lezer van je website heeft vaak verborgen tegenwerpingen die hem weerhouden om met jou in zee te gaan. Onbewust opgeworpen bergen staan het ondernemen van actie in de weg. Door de tekst zódanig te schrijven dat je die obstakels verwijdert, haal je de bezwaren weg en stem je de lezer positief. Op dat moment zal hij wél actie ondernemen en je product kopen of jou inhuren: Onbewuste tegenwerpingen worden omgezet in effectief handelen.

Deze techniek maakt je WebsiteTeksten voor veel lezers ONWEERSTAANBAAR.

NLP toegepast in WebsiteTeksten, zorgt ervoor dat je het vertrouwen van de bezoeker wint. Je speelt in op zijn gevoel. Hij voelt zich begrepen, waardoor hij positief gestemd wordt en je gaat vertrouwen. Als een bezoeker je vertrouwt, zal hij geïnteresseerd raken in je product of dienst. De meeste aankopen gebeuren vanuit emotie. De Kijker wordt Klant en je omzet stijgt.

Wil je meer omzet?

Een goede website is de eerste stap om je te onderscheiden van je concurrenten. Na het uiterlijk en de uitstraling is een optimale tekst daarvoor onontbeerlijk: Je sterke punten worden benadrukt. Je teksten zijn goed leesbaar en bevatten alle belangrijke informatie. Je SEO is in orde zijn en je hebt een goede Call to Action.

Maar daarmee ben je er nog niet! Om je Website WINSTGEVEND te maken, heb je meer nodig: Je moet zorgen dat de lezer geïnteresseerd raakt, zodat hij vanuit emotie reageert. Stuur het gedrag, waardoor hij de juiste actie onderneemt: Het laat je verkoopcijfers stijgen.

Haal meer omzet uit je website: Laat Duidelijk in Tekst je site ONWEERSTAANBAAR maken.

 

Maak je bedrijf succesvol.

Hoe maak jij je bedrijf succesvol? Plaats een reactie in het commentaarveld hieronder.