Wanneer je gaat adverteren op Facebook kun je gebruik maken van de advertentie manager van Facebook. Maar je kan ook gebruik maken van de Power Editor. Wat is nou eigenlijk het verschil? En wanneer moet je welke tool gebruiken?

De advertentie manager is een simpelere tool dan de Power Editor. Op het moment dat je net begint met adverteren is het een goed idee om te beginnen met de advertentie manager. Deze is wat makkelijker te gebruiken.

Power Editor is een Facebook-hulpmiddel dat speciaal is ontworpen voor grotere adverteerders die veel advertenties tegelijk moeten maken en nauwkeurige controle over hun campagnes willen.

Waar kan ik Power Editor vinden?

Ga in de webbrowser van je computer naar www.facebook.com/ads/manage/powereditor.

Welke browsers ondersteunen Power Editor?

  • Chrome (36 en hoger)
  • Firefox
  • Internet Explorer (11 en hoger)
  • Edge

De Facebook Power Editor wordt ondersteund door Google Chrome. Het is dus belangrijk dat je de link in de goede browser opent. Maak je gebruik van een AdBlocker? Zet deze dan uit tijdens het opmaken van een advertentie. AdBlocker kan namelijk verschillende functies blokkeren wat het opmaken van een campagne, advertentieset of advertentie lastig maakt.

Power Editor is gratis

Adverteren kost geld, maar Power Editor is gratis!

Facebook advertentie optimaliseren en prijzen

Op Facebook kun je je bericht promoten door simpelweg op de knop promoten te klikken. Alleen met de  promoot knop heb jij niet de mogelijkheid om zelf de bied optie aan te geven. Je budget gaat er dan snel doorheen. Met Facebook Power Editor kan je wel aangeven wat voor biedoptie je wilt gebruiken bij het promoten van jouw bericht. Je hebt de keuzes uit de volgende opties:

  • CPC – kost per klik;
  • CPM – kost per duizend impressies;
  • 0CPM – Geoptimaliseerde kost per duizend impressies
  • Automatisch geoptimaliseerd voor actie
  • Handmatig instellen van doelen en biedingen

Hulp nodig bij Power Editor?

Wil je graag werken met Power Editor maar kom je er niet helemaal uit? Of ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden voor jouw bedrijf om succesvol te adverteren op Facebook? Neem dan eens contact op met MASJO Social Media Services!

Meer dan 90% van de internetgebruikers in Nederland gebruikt Google als zoekmachine. Google kent een groot bereik en heeft daarmee invloed op consumeerders. Google Adwords is het advertentie programma van Google. Met Google Adwords kunnen klanten advertenties tonen op basis van zoekwoorden. De advertenties kunnen in de zoekresultaten van Google, het zogenaamde zoek netwerk, en op partner websites van Google getoond worden. Dit noemen we het display netwerk.

 Google Adwords, adverteren met verschillende soorten campagnes

In Google Adwords is het mogelijk om met verschillende campagnes te adverteren:

  • Campagne met zoekwoordtargeting – Advertenties worden geplaatst op basis van van opgegeven zoekwoorden. Dit kan in het Google zoek netwerk of het display netwerk zijn.
  • Campagne met positietargeting – Advertenties worden geplaatst op basis van door de klant geselteerde websites in het display netwerk van Google. Er wordt betaald per klik of per duizend vertoningen indien er op basis van demografische gegevens geadverteerd wordt. Deze advertenties zijn niet context gericht.

Vertoning op basis van veiling

Bij Google Adwords betaalt de klant voor een klik op de advertentie. De kosten van de klik kan de klant zelf instellen. Via een veilingsysteem wordt bepaald op welke positie en hoe vaak de advertentie vertoond wordt. Verder factoren die van invloed zijn op de vertoning van de advertenties:

  • De kwaliteitsscore van de advertentie
  • De CTR van de advertentie
  • De relevantie van de pagina vergeleken met de advertentie

Voor wie is Google Adwords interessant?

Eigenlijk is het voor elke ondernemer die zijn cijfers goed kent interessant. De resultaten van Google Adwords zijn, bijvoorbeeld in combinatie met Google Analytics, heel goed meetbaar. Je kunt als ondernemer dus heel goed zien of jouw campagnes rendabel zijn. Verder zijn de advertenties direct na activering zichtbaar en kun je meteen resultaat, lees klanten, binnen halen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld SEO waarbij het soms wel enkele maanden kan duren voordat je hoog terug te vinden bent in de zoekresultaten.

Bereik potentiële klanten

Het grootste voordeel van Google AdWords is dat u uw advertenties uiterst nauwkeurig kunt targeten op gebruikers die geïnteresseerd zijn in uw product. Daarnaast kunt u nog targeten op andere factoren zoals locatie, demografische gegevens en taal. Doordat gebruikers alleen relevante advertenties te zijn krijgen zullen zij sneller geneigd zijn om deze aan te klikken. En, omdat de advertentie alleen wordt weergegeven naar aanleiding van een zoekopdracht, is er een aanzienlijke kans dat de gebruiker zich al verder in de koopcyclus bevindt.

Dus wat is Google AdWords?

Google AdWords is een krachtig hulpmiddel dat een bijdrage kan levereren aan het realiseren van je bedrijfsdoelstellingen. In het kort de belangrijkste voordelen van Google AdWords op een rijtje;

  • Je advertentie wordt getoond aan je doelgroep die al op zoek is naar jouw product of dienst.
  • De kans dat deze mensen actie gaan ondernemen is groter.
  • Je bepaald zelf waar je advertenties worden weergegeven.
  • Altijd de juiste biedingsstrategie door de verschillende biedopties.
  • Je budget is makkelijk beheersbaar doordat je zelf bepaald hoeveel of weinig je wilt uitgeven.
  • Je ziet precies welke elementen in je advertentie werken en hier kun je op voortborduren.

Wij kunnen uw Google Adwords Campagne starten

Wij zijn Google AdWords gecertificeerd, wat betekent dat we alle examens met succes hebben afgerond om een Google Adwords campagne te starten en te optimaliseren. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een offerte of voor het stellen van vragen.