Het kan voorkomen dat je een pagina uit je Facebook Business Manager wil verwijderen. Maar hoe doe je dat? Voordat we beginnen, zorg ervoor dat je admin rechten hebt op de pagina.

  1. Ga naar de bedrijfs instellingen via deze link.
  2. Klik op account en ga naar pagina’s.

3. Kies een pagina uit en klik op verwijderen. Deze knop vindt je rechtsbovenaan in het scherm.

4. Nu is de pagina verwijderd uit je Facebook Business Manager.

Loop jij nou ook ergens tegenaan waar je niet uitkomt. Laat het ons dan weten in een reactie of via de messenger.

Facebook heeft al een tijdje een paar standaard animaties in gebruik. Wanneer je in een reactie bij iemand een bepaalde trigger intypt, verschijnt er een animatie bij. Bij speciale gebeurtenissen komen er tijdelijk nog wel eens een aantal bij. Denk aan moederdag of Harry Potterdag. Hieronder een overzicht van de animaties met de codes waarmee je ze kan triggeren. Ken jij er nog meer, laat het ons weten in een reactie. Zodat we de lijst kunnen aanvullen.

Dansende handen

Type maar eens in in BFF en kijk wat er gebeurd.
dansende handen Facebook animatie

Momenteel gaat er ook een hoax rond op Facebook waar gevraagd wordt om BFF in een reactie te zetten. Als deze groen wordt ben je veilig. Blijft het zwart moet je je wachtwoord aanpassen. Dit is natuurlijk niet correct, want de animatie werkt bij iedereen en is altijd groen. Maar wel leuk om te zien hoeveel mensen dit toch even moeten uitproberen. Jij ook?

Is het alweer carnaval met die confetti

Type maar eens in Best wishes en kijk wat er gebeurd.

Best Wishes animatie Facebook

Een vliegende ster

You’re The Best Facebook animatie

Deze activeer je door you’re the best in te typen.

Duim omhoog voor jou

You Got This Facebook animatie

Type maar eens in you got this of you’ve got this of you can do it

Ballonnen

Deze is vast al eens opgevallen wanneer je iemand feliciteert via Facebook. Dit is er een in vele talen.

gefeliciteerd Facebook animatie

Type maar eens in:

  • Congrats
  • Congratulations
  • ألف
  • مبروك
  • تهانينا مبارك
  • مبروك
  • Glückwunsch
  • Gratuliere
  • Enhorabuena
  • Felicitaciones
  • Félicitations
  • बधाई
  • Selamat
  • Congratulazioni
  • おめでとう
  • 축하해
  • 축하해요
  • Мои поздравления
  • Поздравляем
  • Поздравляю
  • ยินดีด้วย
  • Tebrikler
  • 恭喜
  • Geluk
  • অভিনন্দন
  • Gratulace!
  • Til lykke
  • Tillykke
  • Συγχαρητήρια
  • Paljon onnea
  • Onnea
  • અભિનંદન
  • מזל טוב
  • Gratula
  • Čestitam
  • Čestitke
  • Čestitamo
  • അഭിനന്ദനങ്ങൾ
  • ಶುಭಾಶಯ
  • Tahniah
  • Grattis
  • अभिनंदन
  • ਵਧਾਈਆਂ
  • Parabéns
  • Gratki
  • Gratulacje
  • Felicitări!
  • Gratulujem
  • Blahoželám
  • Gefeliciteerd
  • வாழ்த்துகள்
  • வாழ்த்துக்கள்
  • అభినందనలు
  • مبارکباد
  • Chúc mừng
  • ဂုဏ်ယူပါတယ်
  • Честитам
  • Hongera
  • Свака част
  • Felicitações
  • Gratulálok
  • Gratulálunk
  • Onnittelut
  • Μπράβο
  • gratuluju
  • gratuluji
  • gratulujeme
  • blahopřeju
  • blahopřeji
  • blahopřejeme
  • Tebrik ederim
  • ขอแสดงความยินดี
  • おめでとうございます
  • Complimenti
  • बधाई हो
  • शुभकामनाएं
  • शुभकामनाएँ
  • Herzlichen Glückwunsch
  • Baie geluk
  • Veels geluk
  • Gratulerer

Duim omhoog vuurwerk

Rad Facebook animatie

  • rad
  • radness

Hartjes

xoxo Facebook animatie

Deze trigger je door:

  • xo
  • xoxo
  • xoxoxo
  • Besos y abrazos
  • bisou
  • bisous
  • baci
  • 꽁냥꽁냥
  • Я люблю тебя
  • Я люблю вас
  • จุ๊บๆ
  • จุ๊บจุ๊บ
  • Öptüm
  • 么么哒
  • সোনা
  • Kys og knus
  • φιλάκια
  • puspus
  • Puszi!
  • Šaljem poljupce!
  • ഉമ്മ
  • ਰੋਮਾਂਸ
  • Um abraço
  • pupici
  • cmuk
  • ချစ်ခြင်းများစွာ
  • Грлим те
  • mahaba

Ken jij er nog meer, laat het ons weten in een reactie. Zodat we de lijst kunnen aanvullen.

Facebook is zoals we gewent weer van alles aan het veranderen en testen. Dit keer is het dat je de achtergrondkleur van je reactie op Facebook kan aanpassen. De kleuren werken vooralsnog alleen in de mobiele app.De test komt niet uit de lucht vallen. Sinds maart van dit jaar kunnen gebruikers posts plaatsen op Facebook met achtergrondkleuren.

Facebook laat gebruikers gekleurde achtergronden toevoegen aan reacties op berichten om deze zo meer te laten opvallen. Helaas staat vele mensen de standaard kleur aan op rood. Wil je geen achtergrond kleur gebruiken dan kan je op het minnetje of het witte vakje drukken.

Worden we blij van deze Facebook update?

Ik vind persoonlijk dat ze dit wel mogen afschaffen of standaard op wit kunnen zetten. Helaas zit ik bij degene die standaard met rood beginnen. Het blijft altijd een verrassing wat Facebook nu weer verzint.

Deze vraag wordt mij bijna wekelijks gevraagd. Je hebt een Facebook pagina opgezet en ingericht. Je plaatst met regelmaat leuke berichten erop. Tenminste dat is jouw mening. Maar niemand reageert erop. Als iemand een reactie plaatst op jouw pagina, dan zien de volgers van deze persoon dat ook. Dat zorgt er dus voor dat je pagina wordt gedeeld met andere mensen buiten je netwerk. En dit kan zich dan verspreiden als een olievlek over heel Facebook. Als je geluk hebt, dan gaat je bericht viraal. Maar goed, dan moet je natuurlijk wel eerst reacties krijgen op je berichten.

TIP! Volgens statistieken van Kissmetrics krijgen Facebook updates met foto’s 39% meer interactie dan posts die enkel links, video’s of tekst bevatten. Dus ik zou zeggen, voeg altijd een foto of afbeelding toe aan je Facebook bericht. En gebruik dan een foto die je zelf hebt gemaakt, dat straalt meer vertrouwen uit dan een afbeelding die je van internet hebt geplukt.

Stel een vraag

Als je wilt dat mensen gaan reageren begin dan met het stellen van een vraag. Bijvoorbeeld: Wat drink jij het liefst koffie of thee? Welke stad zou je nog graag willen bezoeken? Wat staat er nog op jouw bucketlijst? Welk boek ben je aan het lezen? Of naar welke muziek luister je het liefst?

Facebook interactie vraag

Dit kan je natuurlijk ook anders opzetten. Door het maken van dilemma’s. Koffie of Thee? Cola of Sinas? Of je maakt een mooi plaatje met daarin 2 producten die je verkoopt. En je vraagt dan welke je fans de voorkeur aan geven. Nu promoot je producten van jezelf zonder echt commercieel over te komen. Maar ondertussen praten je fans wel over je producten.

Heb jij een Facebook bericht wat heel veel of juist helemaal geen reactie oplevert. Laat het ons weten in een reactie hieronder.

Wanneer je gaat adverteren op Facebook kun je gebruik maken van de advertentie manager van Facebook. Maar je kan ook gebruik maken van de Power Editor. Wat is nou eigenlijk het verschil? En wanneer moet je welke tool gebruiken?

De advertentie manager is een simpelere tool dan de Power Editor. Op het moment dat je net begint met adverteren is het een goed idee om te beginnen met de advertentie manager. Deze is wat makkelijker te gebruiken.

Power Editor is een Facebook-hulpmiddel dat speciaal is ontworpen voor grotere adverteerders die veel advertenties tegelijk moeten maken en nauwkeurige controle over hun campagnes willen.

Waar kan ik Power Editor vinden?

Ga in de webbrowser van je computer naar www.facebook.com/ads/manage/powereditor.

Welke browsers ondersteunen Power Editor?

  • Chrome (36 en hoger)
  • Firefox
  • Internet Explorer (11 en hoger)
  • Edge

De Facebook Power Editor wordt ondersteund door Google Chrome. Het is dus belangrijk dat je de link in de goede browser opent. Maak je gebruik van een AdBlocker? Zet deze dan uit tijdens het opmaken van een advertentie. AdBlocker kan namelijk verschillende functies blokkeren wat het opmaken van een campagne, advertentieset of advertentie lastig maakt.

Power Editor is gratis

Adverteren kost geld, maar Power Editor is gratis!

Facebook advertentie optimaliseren en prijzen

Op Facebook kun je je bericht promoten door simpelweg op de knop promoten te klikken. Alleen met de  promoot knop heb jij niet de mogelijkheid om zelf de bied optie aan te geven. Je budget gaat er dan snel doorheen. Met Facebook Power Editor kan je wel aangeven wat voor biedoptie je wilt gebruiken bij het promoten van jouw bericht. Je hebt de keuzes uit de volgende opties:

  • CPC – kost per klik;
  • CPM – kost per duizend impressies;
  • 0CPM – Geoptimaliseerde kost per duizend impressies
  • Automatisch geoptimaliseerd voor actie
  • Handmatig instellen van doelen en biedingen

Hulp nodig bij Power Editor?

Wil je graag werken met Power Editor maar kom je er niet helemaal uit? Of ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden voor jouw bedrijf om succesvol te adverteren op Facebook? Neem dan eens contact op met MASJO Social Media Services!

Facebook heeft weer iets nieuws bedacht. Je hebt het vast al wel voorbij zien komen op je tijdlijn en afgevraagd hoe je dit voor elkaar krijgt. Of juist hoe je dit verwijderd!

grote-letters-facebook-search-2016-12-07-09-47-57

Een Facebook bericht van minder dan 35 tekens verschijnt nu in een groter en schreeuwerig lettertype. Dit zodat het meer opvalt tussen de langere teksten. Een normaal bericht heeft een lettergrootte van 14px, maar deze worden 24px.

Wanneer je een foto of een locatie toevoegt dan wordt de regel niet uitgevoerd.

1-grote-letters-facebook-search-2016-12-07-09-56-35Wat vinden jullie van deze nieuwe toevoeging aan Facebook? Laat het me weten in een reactie hieronder.

logo facebook

Facebook heeft het logo met weinig bombarie aangepast en bekend gemaakt met een tweet. Dat is ook niet zo gek, want op Facebook zelf is het logo bijna nergens te zien. In plaats daarvan staat links bovenin een icoontje. Dat icoontje is hetzelfde gebleven. Het ‘like-handje’ is wel aangepast.

Toch heeft Facebook bewust gekozen voor een nieuw logo: het zou beter te lezen moeten zijn op mobiele apparaten. Dat is belangrijk, aangezien de apparaten waar we Facebook op gebruiken steeds kleiner worden. Denk aan de smartwatch. Bovendien moet het nieuwe logo wat ‘vriendelijker’ overkomen, aldus Facebook.

De grootste verandering is de vorm van de ‘a’. Daarnaast zijn de letters iets speelser en is er minder witruimte. Josh Higgins, creatief directeur bij Facebook, vertelt aan Brand New: ,,Toen we het oorspronkelijke logo in 2005 ontwierpen, begon het bedrijf net en wilde we een logo dat volwassen oogde en serieus genomen werd. Nu we een gevestigde naam zijn, wilden we een vriendelijker en toegankelijker logo.”

Hoewel ze tijdens het ontwerpen verschillende richtingen uit gingen, werd uiteindelijk besloten dat geen complete make-over maar slechts een update nodig was, vertelt Higgins.

 

Ja dat kan!  Vandaag kreeg ik deze vraag via Facebook gesteld. Een tijdje geleden heeft mijn Amerikaanse collega Hugh Briss van Social Identies hier een workaround voor ontdekt. Facebook laat het niet toe dat iemand vanaf een zakelijke pagina een persoon tag. Maar we moeten natuurlijk wel bezig blijven, dus zoeken we naar een workaround hiervoor. Hugh Briss heeft deze een gevonden.

Hoe dan?

Hugh Briss plaatste een bericht op zijn Facebook met de gouden tip hoe dit wel kan.

Op het moment dat je iemand wilt taggen in een update, voer dan de volgende stappen uit:

1. Plaats de update welke je wilt delen

2. Klik op het pijltje en kies voor inplannen

3. Plan de datum en tijd verderop in de toekomst, genoeg om je update te kunnen bewerken dadelijk

4. Klik op plannen

MASJO_Social_Media_Services

MASJO_Social_Media_Services

Daarna klik je op Bericht bekijken dat verschijnt nadat je je bericht gepland hebt.

MASJO_Social_Media_Services

Klik daarna op het menupijltje dat rechts boven in het bericht verschijnt zodra je er op gaat staan en kies voor Bewerken.

MASJO_Social_Media_Services

Nu kun je de persoon taggen die je wil taggen. Dit doe je door middel van eerst een @ teken te typen en dan de naam. Je krijgt als het goed is de suggestie van Facebook zodat je desbetreffende naam aan kunt klikken.

MASJO_Social_Media_Services

Op het moment dat je hem selecteert wordt de getagde persoon blauw. Klik op Bewerken voltooid. Het kan zijn dat personen het taggen geblokkeerd hebben, dan is het niet mogelijk om ze te taggen.

 

Social Media netwerken zijn continue in ontwikkeling. Er komen steeds nieuwe gave functies bij. Dus het is soms lastig om helemaal up-to-date te blijven van alle functies. Hierbij vandaag een tip over Facebook.

Bewaar een link voor later.

Heb je dat ook wel eens, ziet je lekker door je nieuwsfeed heen te scrollen en dan kom je een interessante link tegen welke je wilt bewaren. Nu kan dat ook, Facebook heeft onlangs de functie bewaar link toegevoegd. Het enige wat je moet doen is op het pijltje klikken en kies voor bewaren. En wil je dan op een later tijdstip deze bewaarde urls nog een bekijken. Kijk dan in je linkermenu helemaal onderaan voor de optie Saved. Of ga naar https://www.facebook.com/saved/

Volledige_scherm_09-02-15_12_02Facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kende je deze optie al?