Remarketing is het benaderen van je websitebezoekers met aangepaste (beeld)advertenties. Je toont bijvoorbeeld banners aan een bezoeker die bepaalde producten in je webshop heeft bekeken, maar niet heeft gekocht. Of een pre-roll video op YouTube waarin je jouw product of dienst nog een keer onder de aandacht brengt bij eerdere bezoekers.

De voordelen van remarketing:

  • Je product of dienst komt opnieuw onder de aandacht bij de potentiĆ«le klant
  • Relatief goedkoop in vergelijking met reguliere advertentie mogelijkheden
  • Alleen bezoekers die nog geen aankoop hebben gedaan worden benaderd
  • Bezoekers die juist wel een aankoop hebben gedaan benaderen met aanverwante producten
remarketing

Wanneer zet ik remarketing in?

Als je ziet dat er veel bezoekers naar jouw website komen, maar de conversie achterblijft. Dit betekent dat jij je doelgroep moet helpen bij het doen van de aankoop. Het plaatsen van een product in de winkelwagen (zonder aankoop), suggereert dat er twijfel is. Met remarketing is het mogelijk in te spelen op deze twijfel en te laten zien dat je product echt de juiste keuze is voor de bezoeker.