Wat is nou een Online Assistent?

Een Online assistent is een persoonlijke assistent die op afstand werkt. Steeds meer ondernemers en managers besteden ondersteunende en routinematige werkzaamheden uit. Bijvoorbeeld omdat het teveel tijd kost. De ondernemer houdt daardoor tijd over voor meer declarabele uren of juist extra vrije tijd.

Een Online assistent of een Virtueel Assistent, ook wel VA genoemd, werkt vanuit het eigen (thuis)kantoor voor de opdrachtgever. Via telefoon en e-mail wordt contact onderhouden. Het voordeel voor de ondernemer is dat hij op flexibele basis beschikt over een hoger opgeleide medewerker.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

  • Schrijven en versturen van nieuwsbrieven
  • Schrijven en/of ghost writing van blogs, artikelen, etc
  • Schrijven van (online) persberichten
  • Ontwikkelen en schrijven van e-book
  • Schrijven voor corporate website, van landingspagina´s, etc.
  • (Her)schrijven van webteksten en productomschrijvingen
  • Opmaken en redigeren van teksten en documenten
  • Ontwikkelen en schrijven van opt-in pagina’s voor evenementen, nieuwsbrieven, webinars, verkoop informatieproducten, etc.
  • Schrijven en opmaken van vacatures en functieomschrijvingen
  • Ontwerpen en creëren van presentaties
  • Verzorgen van schriftelijke en digitale correspondentie
  • Ontwikkelen van corporate website of landingspagina’s (inclusief CMS)
  • Ontwikkelen van (online) advertenties
  • Redigeren van webteksten
  • Verbeteren van vindbaarheid in zoekmachines (SEO, zoekmachineoptimalisatie)
  • Ontwikkelen en implementeren van bijvoorbeeld een nieuwsbriefsysteem in de website
  • Voorbereiden website voor integratie met opt-in pagina’s, e-commerce pagina’s voor verkoop informatieproducten, pagina’s voor webinars, etc.
  • Maken van foto’s voor folders en website
  • Ontwerpen van folders
  • Verbeteren van structuur van de website
  • Ontwikkelen van een zakelijke omgeving op Twitter, Facebook, Google+ en/of LinkedIn
  • Adviseren over (online) marketing
  • Bijhouden en interpreteren van bezoekers website
  • Monitoren wat over je organisatie online wordt verteld
  • Onderhouden van CRM-database
  • Organiseren van (marketing)activiteiten
  • Begeleiden van de start met sociale media
  • Bepalen van doel en strategie van online activiteiten
  • Schrijven en versturen van berichten via sociale media
  • Zorgen dat je followers op sociale media krijgt uit je doelgroep
  • Reageren op berichten en/of tweets over je organisatie, diensten of producten
  • Integreren van sociale media in de website
  • Optimaliseren van je sociale media accounts, bijvoorbeeld door goede omschrijving en persoonlijke achtergrond
  • Terugkoppelen van statistieken, analyses en overig relevant nieuws
  • Leggen en onderhouden van contacten en maken van afspraken met (potentiële) klanten

[vfb id=1]