LinkedIn Groepen krijgt een grote update

LinkedIn Groepen krijgt een grote update

De komende maanden worden er bij LinkedIn grote veranderingen doorgevoerd bij de groepen. Hierbij een overzicht van enkele veranderingen.

“Standaard” en “verborgen” groepen

Er zijn vanaf nu nog maar twee soorten groepen. De standaard groep zoals we die kennen en de verborgen groepen. De standaard groepen worden getoond in de zoekresultaten en mensen kunnen aangeven lid te willen worden van deze groepen. De verborgen groepen zijn niet te vinden in de zoek resultaten en je kan alleen door een uitnodiging lid worden.  Op dit moment kennen we ook ook nog de openbare groepen, waar je geen lid van hoeft te zijn om de berichten te lezen. Deze groepen worden allemaal omgezet naar de standaard groep.

Alle groepen zijn nu prive en alleen beschikbaar voor leden

Om lid te worden van een LinkedIn-groep is nu een uitnodiging of goedkeuring van uw lidmaatschapsverzoek nodig. Uit onze gegevens blijkt dat open groepen een hoger percentage discussies van lage kwaliteit aantrekken. Groepen die alleen voor leden beschikbaar zijn, bevatten beduidend meer discussies en hebben een hogere participatie dan andere groepen (bijna vijf keer zo veel), wat aangeeft dat leden zich zelfverzekerder voelen en eerder een bijdrage leveren aan deze groepen.

Moderatie van content

Actualiteit en het aantal interacties gaan hand in hand en zijn de sleutel tot een succesvolle groep. Om ervoor te zorgen dat groepen effectief zijn als forums voor actuele discussies, worden discussies nu gelijk in een groep geplaatst, zonder eerst goedgekeurd te worden door een beheerder. Dus ja mensen er kan gespamd worden.

Groepseigenaren, beheerders en moderators kunnen discussies die geen betrekking hebben op het gekozen onderwerp nog steeds verwijderen en leden onder toezicht plaatsen. En natuurlijk kunnen de groepsleden nog steeds vlaggentjes blijven uitdelen op ongepaste reacties en discussies nadat ze zijn geplaatst.

Betere filtering van content

LinkedIn heeft de filtering van op spam lijkende content of content van lage kwaliteit verbeterd, zodat dit soort content niet in de discussiefeed terechtkomt en discussies gericht blijven op relevante onderwerpen. Opmerking: vacatures en vacaturediscussies die in de algemene discussiefeed worden geplaatst, worden automatisch verplaatst naar het tabblad Vacatures.

Tabblad promotions wordt verwijderd

Algemene feedback van leden geeft aan dat promotiemateriaal in LinkedIn-groepen geen waardevolle bijdrage vormt, omdat dit snel kan leiden tot spam. Om ons beter te kunnen richten op discussies van hoge kwaliteit hebben we het tabblad Promoties verwijderd. Nieuwe plaatsingen van promotiemateriaal komen in de moderatiewachtrij terecht en moeten door de eigenaars, beheerders en moderators worden goedgekeurd.

Subgroepen worden verwijderd

We realiseren ons dat subgroepen handig waren voor de organisatie van sommige grotere groepen. Echter, voor de meerderheid van onze leden zorgden ze voor verwarring. Om deze subgroepen tot hun recht te laten komen en ze te helpen groeien, zullen ze nu behandeld worden als onafhankelijke groepen.Als gevolg hiervan kunnen groepseigenaren geen subgroepen meer aanmaken.

Als u de eigenaar bent van een hoofdgroep met subgroepen, dan is het een goed idee om uw subgroepen een andere naam te geven. U kunt links naar deze subgroepen toevoegen aan de pagina Over deze groep van de hoofdgroep om een hiërarchische structuur te behouden.

Wat vinden we van deze aanpassingen? Zijn dit verbeteringen of niet? Laat het ons weten via een reactie hieronder.

 

You have Successfully Subscribed!

2 reacties

  1. Ivar Volder

    13 oktober 2015
    Beantwoorden

    Geachte mevrouw Santegoets,

    Hartelijk dank voor deze zinvolle informatie. Een mooi heldere samenvatting van wat ons, groepsdeelnemers dan wel -moderators, te wachten staat.

    Ivar Volder
    @VolderenCo

  2. Erik jansen

    12 oktober 2015
    Beantwoorden

    Lijkt erop dat alles nu een proffesioneler karakter krijgt was ook wel een hoop vervuiling te lezen, toch blijf ik erbij dat men liefhebbers meer moeten toelaten, nu heb je allemaal bedrijfsgerichte informatie, en probeert iedereen zijn product aan de man te brengen, laten we zeggen, nu is het een vakbeurs van allerlei beroepen, en dat moet naar een huishoudbeurs waarin mensen participeren om producten te kopen.

Andere bekeken ook